صدای ارواح!!!!!
نوشته شده توسط : rasoul.m

نوشته شده توسط: Michael J. Baker


بسیاری از تحقیقاتی که تا به حال انجام داده ام شامل مطالعه و آنالیز پدیده ی صدای الکترونیکی (EVP ) بوده، بیشتر به این خاطر که احساس می کنم این موضوع، شاهد محکمی است که مباحث عجیبی از وجود فعالیت های ماوراء الطبیعه را به ما اثبات می کند. در خلال سال ها مطالعه و تحقیقاتم مباحث بسیاری در مورد پدیده ی صدای الکترونیکی صورت گرفته. در محیط چه اتفاقی به واقع رخ می دهد که چنینصداهای عجیبی را برای ما بوجود می آورد؟

در خلال پروژه ی فیلم برداری فیلمی که در دست تهیه داشتم به نام "14 درجه" با افراد بسیاری درباره ی این موضوع مصاحبه کردم و چنین به نظر می آمد که هرکس یک تئوری مخصوص به خود و جداگانه ای را دارد. برخی اعتقاد داشتند، این صداهای اسرار آمیز مستقیما حاصل ادوات ضبط صدا می باشد، برخی اعتقاد داشتند این، نوعی تله پاتی از طریق افراد دیگر و یا حتی خود ارواح است. برخی دیگر اعتقاد داشتند این، نوعی تجارت آزاد و یا امواج رادیویی مخصوصی است که چنین تاثیر می گذارد و حتی برخی هم اعتقاد داشتند این، تنها توهمی حاصل از Pareidolia و یا Apophenia می باشد. برای اینکه مرد دلیل و علم باشم نمی توانم چنین نظراتی را در تحقیقاتم دخالت دهم. کمبودها و کاستی های زیادی در دلایل چنین افرادی وجود دارد و چنین به نظر می رسد که هر یک از این اعتقادات باید با یکسری دلایل محکم مورد پذیرش افراد باشد و این چیزی نیست که من در در ارتباط با کارهایم آنها را دخالت دهم.

EVP ها جهت ثبت صدای ارواح بکار می روند. از راه های مختلف هم ثبت و ضبط می شوند، کاست ها و حالا دنیای دیجیتال. برای سال ها بر روی مبحث و علم الکترونیک (و صدا) کار کرده ام، می دانم که پردازش ضبط صدا بوسیله ی یک دستگاه ضبط کننده ی دیجیتال بسیار متفاوت است با مواردی مانند کاست و نوار مغناطیسی. به همین دلیل و با توجه به تجربه ی چندین ساله ی خود بسیار بعید می دانم صداهای ضبط شده حاصل تاثیر اینگونه دستگاه ها باشد.
پس تنها چیزی که در مدت این سال ها دچار تغییر و دگرگونی شده میکروفن است. و این، قسمتی است که باید به آن نگاهی می انداختم. انواع مختلفی از میکروفن وجود دارد که در دستگاه های ضبط کننده مورد استفاده قرار می گیرد، میکروفن های داینامیک که از قدرت مغناطیس و القاء استفاده می کنند، خازن میکروفن که شارژ الکترونیکی را انجام می دهند و ... .
سپس احتیاج داشتم برخی از اشکال انرژی طبیعی را که ممکن است بر روی نوع میکروفن تاثیر بگذارد و همانند امواج پیچیده رفتار کنند، پیدا کنم. پاسخ ساده بود... انرژی الکترو مغناطیسی. امواج الکترو مغناطیسی می توانند در یک رنج فرکانس شبیه به صداهای ضبط شده حرکت کنند، اما هنوز توسط گوش هیچ انسان شنیده نشده اند. در این سخن جای هیچ شکی هم نیست. حال، تمام آن چیزی که نیاز دارم، این است که بفهمم آیا این امواج بر روی میکروفن آن تاثیری را می گذارد که باعث شود ما اصوات EVP را به این شکل ثبت کرده و بفهمیم.

برای سال ها مشغول ساخت گیتار بوده ام و تعدادی از نوع الکتریک آن را در زیرزمین خانه ام داشتم. فهمیدم که باید یک منبع صدا را از آن تولید کنم و ببینم که آیا می توانم آن صدا را بر روی میکروفن دریافت کنم. این روش کمی کار کرد، اما تنها بر روی میکروفن های داینامیک. فهمیدم که صدا خیلی بلند نیست و به این نتیجه رسیدم که به قدرت بیشتری نیاز دارم. دریافت کننده صدا را به یک آمپلی فایر (تقویت کننده) وصل کردم و مجددا آزمایش کردم. این بار صدای بلندتری از میکروفن داینامیک شنیدم، همراه با یک صدای آرام در میکروفن الکترونیکی. فهمیدم که کار تحقیق به درستی پیش می رود.
سپس از دید یک مهندس الکترونیک مشکل را بررسی کردم. این موضوع برای من روشن بود که یشترین انتقال قدرت هنگامی که ورودی و خروجی امپدانس (مقاومت ظاهری الکتریسیته) یکجور باشد، رخ می دهد. گیتاری که از آن استفاده کردم 7500 اهم انرژی را بکار می برد و خروجی تقویت کننده تنها 8 اهم بود.. کاملا متفاوت و ناهم خوان. به همین دلیل، به یک حلقه سیمی نیاز داشتم که 8 اهم باشد. سریعا کلمه ی "بلندگو" به ذهنم خطور کرد، اما نمی توانستم از آنها هم استفاده کنم زیرا که بر اساس مورد شنیداری طراحی شده اند و این، آن چیزی که نیاز داشتم نبود. تنها به یک واکنش الکترومغناطیسی نیاز داشتم. پس دو بلندگو با پیچک صدا درست کردم. در واقع مقداری مشخص از کابل مسی پوشانده شده به دور یک مقوای لوله ای. این نوع سیم پیچی، یک حلقه ی 8 اهم امپدانس را به ما می دهد و یک قدرت کامل برای تقویت کننده صدای من بود.

هنگامی که سیم پیچی انجام شد یک شاسی تهیه کردم به همراه یک لوله ی PVC برای نگه داشتن سیم پیچ ها و پخش در تقویت کننده. هنگامی که همه ی این کارها انجام شد وقت ازمایش فرا رسید. همه ی فیش ها را وصل کردم. عین صدا، صادقانه و با صحت کامل در فضا جریان یافت، اما صدایی که توسط هیچ فردی داخل اتاق شنیده نمی شد، چیزی شبیه به EVP که در ابتدا صدایی شنیده نمی شود توسط افراد و به هنگام بازپخش صداهای آن شنیده می شود. دم و دستگاهی که ساخته بودم بر روی همه ی نوع های میکروفن تاثیر گذاشت. بر روی میکروفن های داینامیک صدای یبشتری به جای گذاشت، و بر روی میکروفن های الکتریکی تاثیر کمتری داشت.سناریویی که با ادعای افرادی که در زمینه ی EVP فعالیت می کنند جور در می آمد.
حالا من به این موضوع هم پی بردم و می دانم که این پدیده ها به دستگاه ضبط کننده می رسند و تا حد مورد نیاز تکرار می شوند. به هرحال، این موضوع را هم فهمیدم که چه مقدار انرژی برای رسیدن به این موضوع مورد نیاز است. تنها به اندازه ی 5 یا 6 اینچ صدا را به کمک یک تقویت کننده ی 150 واتی حرکت دادم. یک تقویت کننده ی 400 واتی به اندازه ی یک فوت فاصله تا میکروفن به من داد.

همچنین روش فیزیکی این نوع ضبط اسرار آمیز را فهمیده بودم، اما هنوز منبع طبیعی را در این زمینه نمی دانستم. به نظر برای هر مردی ساخت منبعی از صدا برای ضبط هزاران هزار صدای اسرار آمیز ضبط شده غیرممکن به نظر می رسد. مصرف قدرت و انرژی هم خیلی دور از ذهن است. تئوری من این است که منبع این دسته از اصوات محلی است و در داخل اتاق به هنگام ضبط قرار دارد. این تئوری با مشاهدات من در این زمینه هم خوان است، جایی که یک ضبط کننده می تواند یک صدای EVP را بدون تزویر و صادقانه ثبت کند و دقیقا در همان زمان و مکان ضبط کننده ی دیگری در چند قدم آن طرف تر نمی تواند آن صدا را ضبط و ثبت کند. این نوع رفتار برای من غیرطبیعی به نظر می رسد و نیازمند تحقیقات بیشتر جهت درک بهتر این پدیده می باشد.
تحقیقات همچنان ادامه دارد...
 




:: برچسب‌ها: ارواح , صدای ارواح , ضبط صدای ارواح , روح , شنیدن صدای ارواح , صدا ,
:: بازدید از این مطلب : 1120
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 27 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: